Nijmegen Collectie voor 100e vierdaagse

januari 15, 2016
Donderdag 14 januari jl. vond de officiële presentatie plaats van de Nijmegen collectie van Hi-Tec, die qua ‘look & feel’ helemaal is afgestemd op het 100-jarig jubileum van de Vierdaagse van Nijmegen, waarvan het sport-, wandel- en outdoorschoenemerk hoofdsponsor is.
 
Wandelaars kiezen massaal voor Gladiola
Sinds 2014, toen het partnerschap tussen Hi-Tec en de Vierdaagse organisatie ontstond, brengt het van oorsprong Britse merk, met sterke roots in ons land, met de V-Lite Nijmegen collectie een speciale serie wandelschoenen op de markt, toegespitst op de lange afstands wandelaar. Vorig jaar, tijdens de 99e editie van ’s werelds grootste meerdaagse wandel evenement, heeft Hi-Tec drie prototypes van de jubileum uitvoering van de V-Lite Nijmegen laten zien, met het verzoek daaruit een keuze te maken. De uitvoering met een kleurrijk ontwerp waarin de gladiool (hét officieuze handelsmerk van de Vierdaagse) centraal staat, kwam als grote winnaar uit de bus. Deze versie vormt dan ook het stralend middelpunt van de V-Lite Nijmegen collectie die vanaf dit voorjaar te koop is bij de Hi-Tec dealers die deze lijn in hun assortiment voeren.
 
Meer ‘specials’ in V-Lite Nijmegen collectie
Maar de V-Lite Nijmegen omvat meer ‘specials’ dan alleen de schoen met gladiolenprint. En ook hierbij heeft Hi-Tec goed geluisterd naar de stem van het wandellegioen. Sanne van Wilderen, Marketing Manager bij Hi-Tec: “We ontvingen naderhand veel mails van deelnemers met de vraag waarom we geen schoen hebben met de traditionele Vierdaagse kleuren. Ook hier hebben we goed naar geluisterd en hebben we nog de Nijmegen Original aan de collectie toegevoegd. Op de Nijmegen Gladiola en Nijmegen Original staat bovendien de aanduiding ‘100ste’. Dat maakt deze schoenen nog exclusiever. Tenslotte hebben we ook een rode schoen voor de dames en een blauwe voor de heren aan de collectie toegevoegd.” Met deze twee varianten verwijst Hi-Tec onmiskenbaar naar de huidige Vierdaagse kleuren.