Help & Support

Ruilen & Retourneren

Kan ik ruilen of mijn geld terug krijgen?

Mocht het product niet aan je wensen of verwachtingen voldoen en wil je de aankoop ruilen of retourneren, dan kan dat zonder opgaaf van reden binnen 100 dagen na ontvangst. De enige voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. Indien je de order retour stuurt en niet wilt ruilen, krijg je het aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug.

Wie betaalt de verzendkosten bij retouren?

Wil je een order retour sturen, dan zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening. Als je aangegeven hebt dat je wilt ruilen, hoef je voor de nieuwe zending niet nogmaals verzendkosten te betalen. Deze sturen wij dan kosteloos naar je toe.

Hoe werkt de retourprocedure?

Je kan je producten aan ons retourneren via een pakketdienst. Wij verzoeken je om;
  • De retourzending dient bij voorkeur te worden verpakt in de originele doos waarin de zending is ontvangen, zodat de schoenendoos en artikelen niet worden beschadigd. Schrijf of plak in geen geval iets op de schoenendoos.
  • De pakbon (of een kopie daarvan) die je bij de levering ontvangen hebt, toe te voegen aan de omdoos.
  • Het retourformulier volledig in te vullen en deze toe te voegen aan de zending. Zat er geen retourformulier bij de zending? Dan kan je deze hier downloaden.
  • Op verzenddoos het volgende retouradres te noteren:
Hogenes Warehousing B.V.
t.a.v. retouren 
Hoorn 133
2404 HH Alphen aan Den Rijn

Kan ik ook voor een ander model ruilen?

Ruilen is alleen mogelijk indien je een andere maat wenst. Wil je een andere kleur of model, verzoeken wij je deze bestelling retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen via onze webshop.

Hoe weet ik dat de retourzending bij Hi-Tec is aangekomen?

Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, onvang je ter bevestiging hiervan een e-mail.

Ik wil ruilen. Ik heb mijn order retour gestuurd, wanneer ontvang ik de nieuwe zending?

Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, onvang je ter bevestiging hiervan een e-mail.
Indien je op het retourformulier hebt aangegeven dat je wilt ruilen en dus een andere maat wilt, geeft deze bevestiging aan dat de order binnen enkele werkdagen opgestuurd zal worden.

Ik heb mijn order retour gestuurd, wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug?

Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, onvang je ter bevestiging hiervan een e-mail. Indien je op het retourformulier hebt aangegeven dat je je aankoopbedrag terug wilt ontvangen, geeft deze bevestiging aan dat wij het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) binnen twee weken op het rekeningnummer (waarmee de order is betaald) terugstorten. Het kan langer duren voordat het geld daadwerkelijk op je rekening staat, doordat je bank of credit card maatschappij hier meer tijd voor nodig heeft.

Wat voor garantie heb ik op Hi-Tec producten?

Hi-Tec geeft garantie op materiaal- en fabricagefouten, maar niet op slijtage of oneigenlijk gebruik. Als je van mening bent dat je Hi-Tec schoenen een materiaal- of fabricagefout bevat, zullen we bij Hi-Tec de schoenen onderzoeken. We adviseren je de schoenen terug te brengen bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt. Als dit niet mogelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice (klantenservice@hi-tec.nl). Als je de schoenen gekocht hebt via de officiele Hi-Tec webshop, dan verzoeken we je foto’s te mailen naar klantenservice@hi-tec.nl. Indien nodig kunnen we vragen de schoenen naar ons op te sturen. Indien er na onderzoek inderdaad sprake is van een materiaal- of fabricagefout zullen wij de schoenen vervangen door vergelijkbare Hi-Tec schoenen (qua prijsklasse en gebruiksdoel).

Wat doe ik als ik het verkeerde artikel ontvang of het product is kapot bij aflevering?

Ten eerste, onze excuses! Neem in dit geval contact met onze klantenservice. We gaan dan kijken hoe we dit probleem zo snel mogelijk kunnen oplossen.