Help & Support

Frequently Asked Questions

Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling ontvang en kan ik deze volgen?

Nadat wij de bestelling vanuit ons magazijn hebben afgegeven aan de pakketbezorger, zullen we je een e-mail sturen met een track & trace code. Met deze track & trace code kan je kijken in welk tijdvak je bestelling wordt afgeleverd.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen die voor 12 uur ‘s middags worden geplaatst worden de volgende dag geleverd. Bestellingen die op vrijdag na 12 uur ‘s middags, zaterdag of zondag geplaatst worden, zullen op de dinsdag erna worden geleverd. Helaas hebben wij geen invloed op vertraging veroorzaakt door pakketbezorgers.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de pakketbezorger wil afleveren?

Wanneer PostNL niet bij je kan afleveren, bieden ze het standaard aan bij je buren. Als dit niet lukt, dan doet de bezorger een bericht met een ‘Niet-thuis-code’ door de brievenbus. Met deze code kan je op de website MijnPakket.postnl.nl een keuze maken voor een tweede pakketbezorging, bijvoorbeeld bij de buren of op het Postkantoor. Maak je geen keuze voor een tweede pakket bezorging kenbaar bij PostNL? Dan wordt de volgende werkdag nogmaals een afleveringpoging gedaan op hetzelfde adres.

Hoeveel verzendkosten worden er berekend?

Is het orderbedrag hoger dan € 60, dan wordt je bestelling gratis verzonden. Anders wordt er € 5,95 verzendkosten berekend.

Welke betaalmethodes kan je gebruiken?

Wij accepteren iDEAL, Maestro, PayPal, Mastercard, Visa en Bancontact/MisterCash.

Wat is jullie retourbeleid?

Wij bieden je 100 dagen, niet goed geld terug garantie. Niet tevreden? Stuur je aankoop terug en we maken het aankoopbedrag inclusief verzendkosten over op je rekening. Kosten voor de retourzending zijn wel voor eigen rekening. Is de maat niet goed? Ruilen is ook geen probleem! Kosten voor de retourzending zijn wel voor eigen rekening. Stuur ze terug, en we sturen na ontvangst direct de andere maat kosteloos toe. Hiervoor berekenen wij géén extra verzendkosten!
Wij accepteren producten in hun originele staat, en zonder gebruikerssporen.

Kan ik ruilen of mijn geld terug krijgen?

Mocht het product niet aan je wensen of verwachtingen voldoen en wil je de aankoop ruilen of retourneren, dan kan dat zonder opgaaf van reden binnen 100 dagen na ontvangst. De enige voorwaarde is dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. Indien je de order retour stuurt en niet wilt ruilen, krijg je het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug.

Wie betaalt de verzendkosten bij retouren?

Wil je een order retour sturen, dan zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening. Als je aangegeven hebt dat je wilt ruilen, hoef je voor de nieuwe zending niet nogmaals verzendkosten te betalen. Deze sturen wij dan kosteloos naar je toe.

Hoe werkt de retourprocedure?

Je kan je producten aan ons retourneren via een pakketdienst. Wij verzoeken je om;
  • De retourzending bij voorkeur te verpakken in de originele doos waarin de zending is ontvangen, zodat de schoenendoos en artikelen niet worden beschadigd. Schrijf of plak in geen geval iets op de schoenendoos.
  • De pakbon (of een kopie daarvan) die je bij de levering ontvangen hebt, toe te voegen aan de omdoos.
  • Het retourformulier volledig in te vullen en deze toe te voegen aan de zending.
  • Zat er geen retourformulier bij de zending? Dan kan je deze op onze site downloaden.
  • Op de verzenddoos het volgende retouradres te noteren:
Hi-Tec Nederland B.V.
t.a.v. Retouren
Paasheuvelweg 22a
1105 BJ Amsterdam Zuidoost
 
Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, ontvang je ter bevestiging hiervan een
e-mail. Deze bevestiging zal binnen 5 werkdagen na ontvangst verstuurd worden.
Indien je op dit formulier hebt aangegeven dat je wilt ruilen en dus een andere maat wilt,
geeft deze bevestiging aan dat je de order binnen enkele werkdagen opgestuurd zult
krijgen.
Indien je op dit formulier hebt aangegeven dat je je geld retour wilt ontvangen, geeft
deze bevestiging aan dat je het geld binnen twee weken op de bankrekening terug
gestort krijgt, waarmee de order is betaald.

Kan ik ook voor een ander model of kleur ruilen?

Ruilen is alleen mogelijk indien je een andere maat wenst. Wil je een andere model of
kleur, verzoeken wij je deze bestelling retour te sturen en een nieuwe bestelling te
plaatsen via onze webshop.

Hoe weet ik dat de retourzending bij Hi-Tec is aangekomen?

Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, ontvang je ter bevestiging hiervan een e-mail.
 
Ik wil ruilen. Ik heb mijn order retour gestuurd, wanneer ontvang ik de nieuwe zending?
Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, ontvang je ter bevestiging hiervan een e-mail. Indien je op het retourformulier hebt aangegeven dat je wilt ruilen en dus een andere maat wilt, geeft deze bevestiging aan dat de order binnen enkele werkdagen opgestuurd zal worden.

Ik heb mijn order retour gestuurd, wanneer ontvang ik mijn aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug?

Als je retourzending is ontvangen in ons magazijn, ontvang je ter bevestiging hiervan een e-mail. Indien je op het retourformulier hebt aangegeven dat je je aankoopbedrag terug wilt ontvangen, geeft deze bevestiging aan dat wij het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) binnen twee weken op het rekeningnummer (waarmee de order is betaald) terugstorten.

Wat voor garantie heb ik op Hi-Tec producten?

Hi-Tec geeft garantie op materiaal- en fabricagefouten, maar niet op slijtage of oneigenlijk gebruik. Als je van mening bent dat je Hi-Tec product een materiaal- of fabricagefout bevat, zullen we bij Hi-Tec de schoenen onderzoeken. We adviseren je de schoenen terug te brengen bij de winkel waar je de schoenen gekocht hebt. Als dit niet mogelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice (klantenservice@hi-tec.nl). Als je de schoenen gekocht hebt via de officiele Hi-Tec webshop, dan verzoeken we je foto’s te mailen naar klantenservice@hi-tec.nl. Indien nodig kunnen we je vragen de schoenen naar ons op te sturen. Indien er na onderzoek inderdaad sprake is van een materiaal- of fabricagefout zullen wij de schoenen vervangen door vergelijkbare Hi-Tec schoenen (qua prijsklasse en gebruiksdoel).

Andere vragen?

Staat je vraag er niet bij? Heb je nog andere vragen? Neem contact op met onze klantenservice via contact.